Throw for Charity: jouw afval naar het goede doel!

Blog

Throw for Charity: jouw afval naar het goede doel!

Sinds 1 juli van dit jaar zit er ook op kleine petflesjes statiegeld. Toch belanden deze flesjes nog vaak bij het afval. Zonde, want zo gooi je geld weg. Throw for Charity maakt het voor organisaties mogelijk om met hun petflesjes eenvoudig het goede doel te steunen. Throw for Charity levert speciale afvalbakken met een gescheiden compartiment voor PET. Deze afvalstroom wordt apart ingezameld en de opbrengst wordt overgemaakt naar een goed doel naar keuze.

Meer informatie

Kickstart met opbrengst voor het WNF

Throw for Charity is recent geïntroduceerd op de Recreatie vakbeurs. Hier deelden de mensen van De Afvalbak flesjes water uit bij de ingang, met de vraag om de lege flesjes na gebruik weg te gooien in de speciale Throw for Charity afvalbak. In totaal zijn er 389 flesjes teruggebracht en is er voor € 58,35 aan statiegeld ingezameld. De Afvalbak verdubbeld de opbrengst en schenkt de totaalopbrengst van € 116,70 aan het Wereld Natuurfonds.

Snel en simpel starten

Het goede doel steunen met Throw for Charity is heel eenvoudig. Bestaande klanten van De Afvalbak kunnen hun PMD-bak opsplitsen in twee compartimenten voor PET en PMD. Het PET-deel krijgt een speciale Throw for Charity magneetsticker. Nieuwe klanten starten met het uitkiezen van een afvalbak met twee of meerdere compartimenten voor gescheiden inzameling van alle afvalstromen. Hierbij krijgen ze een magneet sticker voor het petgedeelte cadeau.

Direct een bak aanvragen!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Alle petflesjes hebben statiegeld. Doe er iets goeds mee!

Alle petflesjes die een organisatie inzamelt via Throw for Charity worden meegegeven aan de eigen boodschappenbezorger. Deze registreert het ingezamelde statiegeld. Het totaalbedrag wordt een keer per jaar in zijn geheel overgeboekt naar Throw for Charity. Throw For Charity, boekt de opbrengst, onder supervisie van een advocaat een notaris, door naar het door de organisatie zelf uitgekozen gekozen goede doel. De organisatie krijgt hiervan een certificaat. Een mooi PR-middel om op te hangen in de ontvangsthal en te delen op de website en de socials van de organisatie.

Deel deze pagina